- Waarom voor ons kiezen?
- Vertrouwen, Dialoog, Onderhandeling en Doelmatigheid
Wie zijn wij?
Diensten voor particulieren, vrij beroep, financiële instelling, KMO of groot bedrijf
Fidusud beheert uw betwiste zaken sinds 50 jaar
Fidusud werd in 1976 opgericht door Paul Legrain en wordt nog steeds geleid door de familie Legrain. Gezien haar totale onafhankelijkheid van welke financiële groep ook, kunnen wij vrij handelen en zonder de minste externe druk onze gedragslijn blijven volgen.
Waarom voor ons kiezen?
Bent U houder van een vrij beroep, financiële instelling, KMO of groot bedrijf, FIDUSUD kan U steeds helpen voor:
Wij kunnen uw dossier in 4 talen behandelen, naar keuze: Frans, Nederlands, Engels of Duits. Wij zijn ook bereid uw dossiers in het buitenland te behandelen.
Wij passen het principe van de « no cure, no pay » toe. Wij dragen al de administratieve kosten verbonden aan de door ons ondernomen stappen. Bij regeling van het dossier wordt U honoraria (percentage op de geregelde bedragen) gefactureerd.
Het beheer van betwiste zaken binnen uw bedrijf kan snel leiden tot slechte relaties met uw cliënten en uw goede naam aantasten. Om te vermijden te moeten overgaan tot zware en kostbare gerechtelijke procedures, stelt ons incassobedrijf een zorgvuldige en gespecialiseerde dienst voor die zeer nuttig en doeltreffend kan zijn.
Wij kunnen het merendeel van uw dossiers in der minne regelen dankzij onze ervaring die op vertrouwen, dialoog, onderhandeling en doelmatigheid gebaseerd is.
Fidusud, une façon différente d'aborder et de solutionner les problèmes de gestion de contentieux et de créances impayées
Onze ervaring is gebaseerd op
Vertrouwen
Wij baseren onze betrekkingen op het vertrouwen dat noodzakelijk is om een dialoog mogelijk te kunnen maken.
Wij proberen altijd de betwiste zaak zo objectief mogelijk aan te pakken en wij besteden al onze aandacht aan het bekomen van een minnelijke schikking zo vaak als mogelijk blijkt..
Dialoog
Om de betaling van zijn schuld aan de schuldenaar te kunnen vragen weten wij uit ervaring dat het noodzakelijk is een opbouwende dialoog met hem te hebben, naar hem te luisteren, tijd te nemen om hem al de inlichtingen die hij nodig heeft te geven, hem te doen begrijpen dat het in zijn eigen belang is inspanningen te leveren om tot een oplossing te komen.
Onderhandeling
Zodra de dialoog is aangevangen, vinden wij een overeenkomst met de betrokkene partijen.
Wij leggen hun de situatie uit alsook hun belang om te reageren.
Wij proberen dan constructieve oplossingen op touw te zetten om de situatie te deblokkeren.
Doelmatigheid
Met de schuldenaars spreken en naar hen luisteren leidt over het algemeen tot redelijk goede resultaten. De minnelijke fase blijkt vaak sneller en goedkoper te zijn dan de gerechtelijke fase. Indien de schuldenaar ondanks al onze pogingen weigert zich met ons te onderhouden en de genomen verbintenissen na te leven, dan is het noodzakelijk de gerechtelijke procedure te lanceren. In dergelijk geval kunnen wij ons met alle gerechtelijke stappen van A tot Z bezighouden.